دانش بنیان| زیرساخت آموزش برخط و تعاملی شکل گرفت تا مهارت‌ها ارتقا یابد

دانش بنیان| زیرساخت آموزش برخط و تعاملی شکل گرفت تا مهارت‌ها ارتقا یابد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 79851
یک شرکت دانش بنیان با بهره گیری از فضای ذخیره‌سازی و پردازش ابری، پلفترم آموزش آنلاین غیر همزمان طراحی کرده است.

شرکت دانش بنیان داده گستر آدینه با بهره گیری از فضای ابری یک پلفترم آموزش آنلاین غیر همزمان با نام “آموزال” طراحی کرده است که این امکان را در اختیار مدرسین و فراگیران می‌گذارد تا بتوانند به صورت کاملا تعاملی کلاس آموزشی خود را در این بستر برگزار کنند.

بهنام حجت الاسلامی بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: از جمله امکانات زیرساخت آموزال، می‌توان به ذخیره سازی و پخش ویدیو بروی فضای ابری، امکان طراحی و آپلود تمرین و پروژه، گزارش دهی از وضعیت پیشرفت آموزشی فراگیران، امکان ایجاد آزمون های چند گزینه ای و تشریحی، همچنین تصحیح و نمره دهی توسط مدرسین و ایجاد کلاس های رفع اشکال همزمان اشاره کرد.

 

تنوع در روش‌های آموزش

بعد از فراگیر شدن همه‌گیری کرونا در جهان، آموزش آنلاین به یکی از پر استفاده ترین روش‌ها برای یادگیری بدل شده است. مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها قسمت عمده‌ای از کلاس‌های آموزشی خود را در بستر اینترنت برگزار می‌کنند و فراگیران با ابزارهایی همچون کامپیوتر، لپتاپ و موبایل با اتصال به شبکه اینترنت از این کلاس‌ها بهره می‌برند.

در این سامانه، دو روش برای میزبانی و برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. نخستین روش، آموزش آنلاین هم‌زمان است که ارتباط فراگیر و مدرس را در لحظه ایجاد می‌کند. این روش معمولا برای کلاس‌های آکادمیک مانند مدارس و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

دومین روش اما آموزش آنلاین غیرهمزمان است که در این متد محتوای آموزشی پیش از دوره در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد. در این روش نیازی به اتصال همزمان مدرس و فراگیر به سامانه نیست و فراگیران هر ساعت از شبانه روز می‌توانند محتوای اموزشی خود را مطالعه کنند.

 

رفع نیاز فضاهای آموزشی

این سامانه نمونه داخلی مشابه ندارد و بر اساس نیاز آموزشی فراگیران فارسی زبان طراحی شده است. شرکت دانشداده گستر آدینه در جهت اشتغال‌زایی تا به امروز توانسته ۲۰ نیروی متخصص بصورت تمام وقت و پاره وقت جذب و با بیش از ۵۰ مدرس برجسته برای تولید و برگزاری دوره های آموزشی همکاری کند.

همچنین تعداد فراگیران آموزال در ۲ سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده و خدمات آموزشی به بیش از ۷۰۰۰ دانش‌پذیر و چندین سازمان و دانشگاه از سال ۹۷ ارائه کرده‌اند.

 

تولید محتوای آموزال

پژوهشگران، استادان و مدرسین در سراسر کشور و حتی خارج از مرزها، می‌توانند درخواست خود برای تولید و برگزاری دوره آموزشی خود را در سامانه آموزال ثبت کنند و پس از بررسی محتوایی و امکان سنجی توسط تیم آموزال، محتوای آموزشی در قالب های استاندارد تولید می‌شود. پس از استاندارد سازی و بازبینی محتوایی و طراحی مسیر آموزشی به روی سامانه قرار می‌گیرد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوری‌های دیجیتال| مسیر بهبود بیماران با نرم‌افزارهای ایران‌ساخت در حوزه پایش سلامت هموار شد
فناوری‌های دیجیتال| مسیر بهبود بیماران با نرم‌افزارهای ایران‌ساخت در حوزه پایش سلامت هموار شد
00/10/08 - 12:16
ستاری: مسیر ورود استعدادهای دانش‌آموزی به عرصه دانش‌بنیان هموار است
ستاری: مسیر ورود استعدادهای دانش‌آموزی به عرصه دانش‌بنیان هموار است
99/07/13 - 12:18
جایگاه تجهیزات هوشمند آموزش در ارتقا کیفی آموزش‌های تعاملی بررسی شد
جایگاه تجهیزات هوشمند آموزش در ارتقا کیفی آموزش‌های تعاملی بررسی شد
94/10/26 - 11:48
بیشتر بخوانیم